Punkt Konsultacyjny Programu Czyste Powietrze
W Urzędzie Gminy Wieliszew znajduje się punkt konsultacyjny programu Czyste Powietrze.
Z punktu mogą skorzystać mieszkańcy, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym lub mejlowym.
533 461 007 lub 22-782-19-10 wew. 168, lziemakwieliszew [dot] pl
Punkt czynny jest w poniedziałki: 11:00 – 18:00, wtorki i piątki 8:00-15:00.
SPOTKANIE DLA MIESZKAŃCÓW
Zapraszamy również na spotkanie promocyjno-informacyjne programu Czyste Powietrze, które odbędzie się w poniedziałek 26 lipca o godzinie 17:00 w Sali koncertowej im. Krzysztofa Klenczona w Wieliszewie.
Na spotkaniu zostaną omówione aktualne zasady uzyskania dotacji na wymianę źródła ciepła oraz termomodernizację budynku mieszkalnego.
Jeśli nie możecie wziąć Państwo udziału w spotkaniu, zapraszamy do skorzystania z wizyty w punkcie konsultacyjnym.
CZEGO MOŻNA SIĘ DOWIEDZIEĆ W PUNKCIE
Można tu uzyskać m. in. porady merytoryczne i techniczne dotyczące założenia konta w portalu beneficjenta programu oraz uzyskać informacje w zakresie przygotowania
i złożenia wniosku o dofinansowanie. Następnie wniosek przesyłany jest do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, gdzie następuje jego ocena merytoryczna.
Punkt Konsultacyjny ma na celu ułatwienie mieszkańcom Gminy Wieliszew aplikowanie o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze.
Mamy nadzieję, że funkcjonowanie Punktu zachęci mieszkańców do skorzystania z dofinansowania m.in. do wymiany kotłów, przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych, a w efekcie do poprawy jakości powietrza na terenie Gminy Wieliszew.
W punkcie można również uzyskać informacje o gminnym programie wymiany ciepła.
JAKIE DANE I DOKUMENTY BĘDĄ POTRZEBNE DO ZŁOŻENIA WNIOSKU?
- aktualny adres e-mailowy wraz z hasłem ( niezbędny do utworzenia konta na Portalu Beneficjenta oraz do złożenia wniosku ), bądź dane do swojego profilu zaufanego
- założone konto na Portalu Beneficjenta, dokładny adres internetowy do założenia takiego konta:
- PESEL swój oraz współmałżonka/współmałżonki
- numer księgi wieczystej
- numer działki
- przybliżony rok wystąpienia o pozwolenie na budowę
- powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego w m2
- wartość dochodu/rodzaj PIT
- numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania
- dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego (jeśli dla budynku lub nieruchomości gruntowej nie została założona księga wieczysta np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo własności budynku )
- zaświadczenie wydane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez Ośrodek Pomocy Społecznej, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy (tylko w przypadku podwyższonego poziomu dofinansowania )
- jeżeli inwestycja została już rozpoczęta, data wystawienia pierwszej faktury
(nie może minąć 6 miesięcy od wystawienia pierwszej faktury aby ubiegać się o dofinansowanie w ramach programu)
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzje podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja)
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności
- Aby ubiegać się o dofinansowanie na termomodernizację budynek musi być oddany do użytkowania przed 1 stycznia 2014r .
(Potrzebna jest powierzchnia ścian budynku oraz drzwi i okien w m2 . Ściany okna i drzwi powinny mieć zastosowany określony współczynnik przenikania ciepła wykazany na fakturze i w protokole powykonawczym. Pomocnym narzędziem w określeniu właściwych parametrów w tym zakresie jest dostępny na stronie programu kalkulator dociepleń budynków.)